Magamról

Saját fotó
Egy szerető feleséggel és két gyerekkel áldott meg az Úr...

2010. december 20., hétfő

Egy nagy lepes...

   Vasarnap bejelentettem a gyulekezetben,hogy nem fogunk tovabba a magyar baptista gyulekezethez tartozni.Ez egy oriasi lepes volt,azomban nagyon regota imadkozunk ezert,hogy az Ur adjon nekunk latast es vezetest ebben a dologban.A gyulekezet tagjai kulombozo modon reagaltak.Sajnos,legtobben, nem Isten gyermekeihez illo modon ...mondhatom azt batran,hogy...mas lelektol vezetve "engedtek el".Csak most lattam meg,hogy az alarcok mogott van boven mindenfele indulat,ami nem kellene jellemezze azokat,akik Isten hazat gyakrabban latogatjak,mint masok.Sajnos-lelki teruleten-nem sok pozitiv dolgot lehet megtapasztalni az ilyen gyulekezetekben.Azomban nagyon orulok  annak,hogy a fiatalok nagy resze latja a szomoru helyzetet,hogy a vallasossag es a gyulekezetben valo szineszkedes nem nyujt teljes eletet.Az Ur meg fog aldani mennyei aldasok gazdagsagaval minden oszinte szivvel kereso fiatalt.Olyan jo,hogy Isten gyulekezete nem manipulalhato emberek altal.Teljes oromot jelent szamamra,hogy ebbe a gyulekezetbe tartozhatok....

4 megjegyzés:

  1. Csaba,
    szomorkodom a döntésed miatt.
    Sajnos, nem tudok hatással lenni arra, hogy jobb belátásra térj, csupán annyit mondhatok, tapasztalatból, hogy ez egy rossza döntés volt, és 100%, hogy nem az Úr szerint van.
    Úgy húsz év múlva, mikor már neked is lesz ezen a téren egy kis tapasztalatod, akkor majd el fogod ismerni, hogy igazam volt.
    Én így is szeretlek, és nem fogok ilyen könnyen lemondani rólad. Hiszem, hogy Isten sem.
    Az Úr áldjon meg!

    VálaszTörlés
  2. Istvan testver...
    Nagyon orvendek annak,hogy vannak olyan emberek,akik elfogadnak es tudnak engem szeretni.Ezek az en igazi testvereim.Olyan jo lenne,ha felekezeti korlatokat felreteve tudnank igazan szeretni egymast.Ez az igazi bizonysagteves.Jezus,a mi megvaltonk parancsolta ezt.
    ...Hogy egyik,vagy masik gyulekezetben szolgalom az en Uramat,nem hiszem hogy annyira fontos.Meg vagyok gyozodve,hogy Krisztus Jezusban aldott ember vagyok.A mi mennyei Atyank
    nem felekezeteket,kulombozo helyeket vagy nepcsoportot aldott meg mennyei aldasok gazdagsagaval a Krisztusban,hanem azokat,akik hisznek benne.
    Batran elmondhatom,hogy en es az en hazam nepe az Urat szolgaljuk.Aki ezt teszi nem szegyenul meg.
    Sajnalkozva latom,hogy a felekezeti korlatok
    nem segitik Krisztus gyulekezetenek egyseget(sokszor gyulekezeteken belul sem beszelhetunk egysegrol).
    Batran elmondhatom,hogy szeretem nem csak azokat a testvereimet,akik engem szeretnek,hanem azokat az embereket is akik nem tudnak engem szeretni.Nem baj az ,ha valaki aggodik miattam es imadkozik ertem,de nem kell borulatonak lenni:nem Krisztus gyulekezetet hagytam ott,mint ahogy sokan feltetelezik.Tudjuk azt,hogy nem csak azok udvozulnek,akik baptista gyulekezetekhez tartoznak.

    Sok aldast kivanok Istvan testver es csaladja eletere!Imadkozom azert,hogy ne legyen ez a lepes akadalya testveri kapcsolatunk apolasanak.

    Csaba.

    VálaszTörlés
  3. Csaba,
    most olvasom a commentet, amit tegnapelőtt írtál egy másik blogon: "Nem tudom,hogy mikor veszitek mar eszre,hogy nem akar itt senki tancolni,tapsolni vagy kezet emelni..." Részedről akár el is lehetne fogadni, hogy így van. De sajnálom, hogy annyira vak vagy, hogy ezt többes számban mered állítani! Nem, Csaba, legfeljebb egyes számban beszélhetsz...
    Ami engem illet, elfogadom a táncot, a tapsolást és hasonlókat, és szélsőséges eseteket is tolerálom, volt rá eset. Kezet felemelve imádkozni néha én is szoktam a gyülekezetben. De ha ez valakit botránkoztat, akkor nem annak a valakinek kell megváltozni!
    Lásd: 1Kor 8:12-13 - "Így aztán, mikor az atyafiak ellen vétkeztek és az ő erőtelen lelkiismeretüket megsértitek, a Krisztus ellen vétkeztek.
    Annakokáért, ha eledel botránkoztatja meg az én atyámfiát, inkább soha sem eszem húst, hogy az én atyámfiát meg ne botránkoztassam."

    Egyébként, helyezeted olyan, mint a tékozló fiúé, amikor elment: bizonyára elmondhatta, hogy nem bántott meg senkit, senkire sem haragszik, korlatokat felreteve várja, hogy szeressék, otthon a családban sem volt egység, főképp a nagyobbik testvérrel, elvégre lehet szolgálni az Urat "egy távoli vidéken" is, csodálkozik, hogy elmenetelekor némelyek kicsapták a "hisztit" stb. Meg vagyok győződve, hogy ez a fajta önigazolásod sok szomorúságot okoz az Úrnak. Te lehetsz, hogy "örülsz", de a menny bizonyára nem örül, hanem sír.

    VálaszTörlés
  4. Istvan testver!
    Ebbol a comment-bol is ,mint nehany elozo irasabol vilagosan latszik az,hogy támadoállásbol kezel engem.Az igazi okat meg mai napig sem ertem.Csak annyit tudok hogy egy baptista gyulekezetbol egy masik evangeliumi gyulekezethez szeretnek tartozni.A volt gyulekezetemmel es baptista testvereimmel tudtommal most is jo a kapcsolatom.
    A commentemmel kapcsolatosan: nem gondolom,hogy en kellene elmagyarazzam,hogy hogyan olvassunk,vagy hogyan ertsunk egy mondatot egy szovegbol...ha elolvassuk az emlitett blogrol a fenti commenteket es az altalam irt commentet is tovabb olvassuk,meg lehet konnyen erteni azt,hogy mire celoztam.Persze ez attol is fugg,hogy milyen a hozzaallasunk.A fenti kimagyarazas alapjan valakit egyenesen VAK-nak nevezni...nem tudom hova tegyem.A szeretet Lelke nem igy nyilvanul meg.
    A comment masodik reszenek a celja nem tudom pontosan,mi akar lenni,amint mar leirtam a fentiekben,egyik evangeliumi gyulekezetbol a masikba mentem.
    Miert kell torz hasonlatokat alkalmazni?Tisztesseges ez?Kapasbol tudnak visszavagni ilyen tamadasokkal de undorito lenne.Sokan igy jarassak le a masikat es sajat magukat is.
    Amennyiben valami konkret vad van ellenem,irtam mar(E-mail ben),hogy hajlando vagyok rendezni.Ne dobaljuk egymast sarral! Ez nem Isten Lelketol van!Mas lelkek elott nem vagyok hajlando megalazkodni!
    Testveri szeretettel...Csaba.

    VálaszTörlés